همانطور که می‌دانید یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای هر مطب دندانپزشکی، مدیریت سفارشات لابراتوارها است. زیرا بسیاری از دندانپزشکان همزمان با چند لابراتوار مختلف کار می‌کنند که این موضوع مدیریت سفارشات و پرداخت‌های مربوط به آن را دچار مشکل می‌کند. در نرم افزار دندانپزشکی ژنیک، امکان ثبت سفارش به لابراتوارها با جزئیات کامل و هزینه‌ها، مشاهد‌ه‌ سوابق سفارش و همچنین سفارش‌های در جریان وجود دارد که کمک بسیاری در پیگیری، دسته بندی و مدیریت سفارشات و هزینه‌های لابراتوارها می‌کند.

 

نحوه استفاده از مدیریت لابراتوار

برای استفاده از این بخش، بر روی آیکون لابراتوار از نوار بالای محیط نرم‌افزار کلیک کنید. بخش لابراتوار نرم‌افزار ژنیک، این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند که بر روی کلیه سفارشات مربوط به هر تعداد لابراتوار و همچنین پرداخت هزینه‌های مربوط به آن، مدیریت لازم را اعمال نماید. در ابتدا و برای شروع استفاده از این بخش، باید لابراتوار جدیدی را تعریف کنید.  

 

ایجاد یک لابراتوار جدید در نرم‌افزار ژنیک

از این رو ابتدا بر روی گزینه لابراتوار جدید کلیک کرده و در کارد باز شده از سربرگ مدیریت لابراتوارها می‌توانید مشخصات لابراتوار مورد نظر و همچنین خدمات مربوطه به همراه تعرفه مربوطه را وارد کنید. سپس بر روی گزینه ثبت کلیک کنید تا به این ترتیب یک لابراتوار جدید برای شما ایجاد شود.

مدیریت لابراتوار 

افزودن خدمات لابراتوار در مدیریت لابراتوارها

از سربرگ خدمات لابراتوار می‌توان یک خدمت جدید به لیست خدمات لابراتوار اضافه نمود. برای این کار بر روی سطر آخر دوبار کلیک کرده و سپس خدمت مورد نظر خود را تایپ کنید. در نهایت به روی بازگشت کلیک کرده و تغییرات انجام شده را ذخیره نمایید.

خدمات لابراتوار

 

ثبت سفارش جدید

پس از ایجاد لابراتوار، با انتخاب گزینه ثبت سفارش، قادر خواهید بود تا سفارشات خود را ثبت کنید. با انتخاب این گزینه، صفحه مربوطه باز خواهد شد. سپس مشخصات سفارش مانند: تاریخ ارسال، تاریخ تحویل کار، نام لابراتوار و نام بیمار را وارد نموده و همچنین مشخصات کار مانند نوع، رنگ، هزینه و… را تعیین کنید. در صورت نیاز می‌توانید در کادر پایین توضیحات مربوط به سفارش را به صورت تایپی یا دستخط با استفاده از قلم مخصوص ژنیک وارد کنید. پس از ثبت سفارشات، قادر خواهید بود تا بر اساس نام لابراتوار سفارشات خود را مشاهده کنید. در صورت نیاز با استفاده از گزینه‌های موجود از نواری که در بالا قرار دارد می‌توانید اطلاعات مربوط به هر سفارش را حذف و ویرایش نمایید.

خدمات لابراتوار 

مشخص نمودن وضعیت سفارشات

پس از ثبت سفارش، می‌توانید مشخص کنید که کار شما در کدام مرحله و وضعیت قرار دارد. برای این منظور، از سربرگ سفارشات در جریان با انتخاب هر سفارش، گزینه ثبت وضعیت را انتخاب کنید تا کادر مربوطه باز شود. در این قسمت می‌توان وضعیت سفارش را انتخاب و در صورت نیاز توضیحاتی را به آن اضافه نمود. پس از تایید تغییرات، وضعیت سفارش در انتهای نوار سفارش در قسمت مدیریت لابراتوارها مورد نظر قابل مشاهده است.

وضعیت سفارشات لابراتوار

 

پرداخت هزینه‌های لابراتوار

شما می‌توانید با انتخاب هر سفارش، هزینه مربوط به آن را ثبت کنید. برای این کار کافی است پس از انتخاب سفارش مورد نظر، برر وی گزینه پرداخت کلیک نمایید. این هزینه به عنوان پرداخت هزینه لابراتوار در بخش حسابداری نشان داده خواهد شد.

شما در بخش مدیریت لابراتوار با انتخاب گزینه چاپ قادر خواهید بود تا سفارشات را بر اساس دسته بندی‌های موجود چاپ نماید. در سربرگ سوابق سفارشات نیز می‌توانید در هر لحظه اطلاعات و وضعیت سفارش را بر اساس نام لابراتوار یا محدودیت‌های تاریخی مشاهده نمایید.

پرداخت هزینه لابراتوار