نرم افزار مدیریت مطب پزشکی

نرم افزار پزشکی ژنیک مناسب برای کلیه تخصص های پزشکی

نرم افزار مدیریت مطب ژنیک، کلیه امور مربوط به مطب را پشتیبانی کرده و باعث تسریع در مدیریت مطب یا کلینیک و بهره‌وری بیشتر می‌گردد. امر پذیرش و ثبت پرونده بیماران در این نرم‌افزار بسیار سریع و با دقت بسیار بالا انجام شده و کلیه امور مربوط به بیمه نیز به صورت خودکار اعمال می‌گردد. انعطاف بالای نرم‌افزار در تعیین و تعریف تعرفه، باعث شده است که کلیه سلایق را پوشش داده و در هر شرایطی بالاترین راندمان را ایجاد کند. به طور ساده نرم‌افزار مدیریت مطب ژنیک، قابلیت مدیریت پرونده‌های پزشکی، ثبت گزارشات درمان، سیستم حسابداری و نوبت‌دهی پیشرفته، ثبت داروها و تشخیص‌های پزشکی، ارائه گزارشات تحلیلی و نمودار از وضعیت پارامترهای تأثیرگذار بیماری، مدیریت امور مالی بیمه و… را پشتیبانی کرده و قلم مخصوص ژنیک نیز نقش بسیار پر رنگی در عملکرد پزشک ایجاد می‌کند. پزشک می‌تواند ضمن حفظ پرونده پزشکی کاغذی (در آرشیو خود یا ارائه آن به بیمار)، نسخه دیجیتال پرونده را نیز، در همان لحظه نگارش بر روی پرونده کاغذی، در کامپیوتر ثبت نماید، علاوه بر این، از آنجایی که قلم مخصوص ژنیک دارای جوهر است، این امکان فراهم است تا پزشک یک نسخه از تجویز دارو بر روی دفترچه بیمار را نیز به صورت دیجیتال در پرونده وی ثبت نموده و در آینده از آن استفاده نماید. این امر ضمن حفظ روال عادی مطب، باعث تسریع استفاده از اطلاعات شده و کیفیت خدمات رسانی را افزایش خواهد داد.

علاوه بر قلم دیجیتال پیشرفته ژنیک، سیستم فرم‌ساز مخصوص پزشکی نیز به پزشک کمک خواهد کرد. در این سیستم امکان تعریف انواع فرم‌ها فراهم بوده و پزشک می‌تواند، فرم‌های مربوط به بیماری‌های مختلف را ثبت کرده، تشخیص خود را متناسب با شرایط بیمار ثبت کرده و داروهای تجویزی را نیز در سیستم ثبت نماید. با این کار به مرور زمان  و ثبت اطلاعات بیماران (که بسیار ساده و با چند کلیک ساده موس صورت می‌گیرد)، نرم‌افزار گزارشات بسیار متنوعی را در اختیار وی قرار داده و می‌‎توان با استفاده از این اطلاعات تشخیص‌های بهتری را اعمال کرد. علاوه بر این نرم‌افزار ژنیک قابلیت ضبط صدا در جلسه مشاوره پزشک و یا جلسه درمان را داشته که کمک شایانی در رشته‌هایی نظیر مشاوره و روان شناسی خواهد بود.

نرم افزار مدیریت مطب پزشکی

سایر امکانات تخصصی

نمودار رشد کودک

نمودار رشد

نمودار رشد یکی از مهمترین ابزارهای پزشکی برای بررسی روند رشد کودکان است. نرم افزار پزشکی ژنیک این قابلیت را داشته که با استفاده از استاندارد‌های مختلف بین‌المللی، ضمن محاسبه وضعیت رشد کودک و نمایش روند رشد وی بر روی نمودار، با استفاده از مشخصات پدر و مادر نیز، قد کودک را تخمین بزند. ژنیک با رسم خودکار و سریع نمودارهای قد-سن، وزن-سن، محیط سر-سن، وزن به قد و… به صورت صدکی و z-score و انطباق نمودار رشد کودک بر روی نمودارهای استاندارد، ضمن حفظ سوابق کامل بیمار و همچنین افزایش سرعت عملکرد در مطب، امکان اجرای فرآیندهای پژوهشی را نیز به ارمغان می‌آورد.

روش عملکردی نرم‌افزار در این مورد بسیار ساده بوده و سناریو پیش فرض در نظر گرفته شده در نرم‌افزار بدین صورت است که پس از پذیرش بیمار توسط منشی، دستیار (یا هر شخص مسئول دیگری) که وظیفه اندازه‌گیری کودک را داشته باشد، پس از اندازه‌گیری مشخصات را در فرم مخصوص نرم‌افزار ثبت کرده و نرم‌افزار پزشکی ژنیک به صورت خودکار نمودارهای رشد کودک را رسم خواهد کرد. بدین صورت زمانی که مراجعه کننده نزد پزشک می‌رسد، این نمودارها در سیستم پزشک آماده خواهد بود و چنانچه فرد سوابق قبلی نیز داشته باشد، این سوابق نیز در نمودار لحاظ خواهند شد.

مدیریت جلسات لیزر درمانی

لیزر موهای زائد یکی از خدمات متداول در مجموعه‌های ارائه دهنده خدمات پوست و زیبایی است. از آنجایی که این خدمات معمولا در چند جلسه ارائه شده و همچنین ثبت اسناد مالی، تنظیمات دستگاه، اپراتور و… جهت بررسی‌های آتی و جلوگیری از بروز مشکلات و اختلافات ناخواسته امری حیاتی است، ژنیک در نسخه ویژه پزشکی خود، بخش ویژه‌ای را به این مهم اختصاص داده است.

در این بخش از نرم افزار پزشکی ژنیک امکان تعریف انواع دستگاه لیزر، اپراتورهای ویژه هر دستگاه (با امکان تفکیک جنسیت)، تعریف نواحی مختلف بدن و تعرفه اختصاصی هر ناحیه بر اساس جنسیت و همچنین پکیج‌های مختلف فراهم شده است و بر این اساس، برای هر فرد پس از پذیرش، نوع دستگاه، ناحیه مدنظر، اپراتور، درجه دستگاه و همچنین در صورت لزوم، توضیحات مربوطه ثبت شده و محاسبات مالی به صورت خودکار لحاظ خواهد شد. علاوه بر این موارد پرونده کامل لیزر بیمار ثبت شده و همواره امکان بررسی سوابق فرد وجود خواهد داشت.

مدیریت جلسات لیزر درمانی
مدیریت جلسات روان درمانی و دوره‌های آموزشی

مدیریت دوره‌های آموزشی

بسیاری از مراکز درمانی، به خصوص مراکز روان درمانی، مشاوره، آموزش‌های پیش از ازدواج، آموزش‌های دوران بارداری و… مراکزی هستند که دوره‌های گروهی آموزش برگذار می‌کنند. این مراکز معمولا علاوه بر نیاز به امکانات پزشکی نرم‌افزار به سیستمی نیاز دارند که بتواند ضمن مدیریت مالی این دوره‌ها، فرآیند ثبت‌نام و مدیریت کلاس را نیز تسهیل نماید. نسخه پزشکی نرم‌افزار جامع مدیریت مطب ژنیک دارای ماژولی اختصاصی به این منظور است. این سیستم پیشرفته امکان تعریف مدرسان مختلف، عناوین آموزشی، دوره‌های آموزشی، تعریف شهریه بر اساس دوره یا جلسه، تعریف دانشجویان یک دوره، ثبت حضور و غیاب شرکت‌کنندگان و همچنین محاسبات مالی مربوطه را دارد.

این سیستم به مدیریت این امکان را می‌دهد تا یک دوره آموزشی تعریف کرده، حداقل تعداد دانشجو جهت برگذاری دوره، شهریه و مدرس دوره را تعیین نماید. پرسنل مسئول می‌توانند دانشجویان را در دوره ثبت نام کرده و شهریه مربوط به دوره را دریافت نمایند. با رسیدن تعداد دانشجویان به حد نصاب، دوره امکان برگذاری را داشته و برای هر جلسه امکان ثبت حضور و غیاب دانشجویان فراهم است. این سیستم با اجرای تمامی این فرآیندها و اعمال تمامی محاسبات مالی، فرآیندهای مدیریتی را بسیار تسهیل کرده، دقت و سرعت عمل مجموعه را افزایش می‌دهد.

ثبت آزمایشات

یکی از مهمترین فرآیندهای درمانی بررسی دقیق آزمایش‌های بیمار است. این بررسی در صورتی که با دقت مناسب صورت پذیرد، ضمن بهبود کیفیت درمان، رضایت بیمار را نیز افزایش خواهد داد. یکی از مهمترین مباحث در این بررسی‌ها، بررسی تغییرات یک یا چند پارامتر در آزمایش بیمار است. ژنیک به این منظور از دو سیستم مختلف استفاده می‌کند. اولین سیستم، ماژول فرم ساز بوده که در بخش مربوطه توضیح داده خواهد شد و سیستم دیگر، بخش اختصاصی آزمایشات است. در این بخش از نرم‌افزار امکان ثبت  پارامتر‌های مختلف آزمایش فراهم بوده و می‌توان اسکن آزمایش را نیز ضمیمه نمود. علاوه بر این سیستم به شما این امکان را می‌دهد که پارامتر‌های مدنظر خود را انتخاب کرده و نمودار تغییرات پارامتر نسبت به زمان را مشاهده نمایید. این سیستم جهت بررسی روند تغییرات در طول دوره درمان بسیار موثر است.

ثبت آزمایشات پزشکی