حل مشکلات ناشی از در دسترس نبودن پرونده‌های پزشکی بیماران

همان طور که می‌دانید، ایجاد یک پرونده پزشکی برای هر بیمار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. پرونده‌های پزشکی می‌توانند در یک نگاه، وضعیت کلی بیمار و سابقه درمان‌های انجام شده بر روی وی را برای پزشک شرح دهند؛ بدین ترتیب در بسیاری از موارد که خود بیمار و اطرافیانش آگاهی یا دانش کافی برای توضیح علمی سرگذشت خود به پزشک را ندارند بسیار کارآمد خواهند بود. همچنین داشتن این اطلاعات می‌تواند در بسیاری از موارد سبب جلوگیری از تصمیمات اشتباه و ایجاد تداخلات خطرناک دارویی شود.

پرونده‌های پزشکی همچنین می‌توانند در امور مربوط به بیمه، برگزاری جلسه مشورت درمان با سایر پزشکان و محاکم مورد استفاده قرار بگیرند. اما همچنان بزرگترین مزیت داشتن یک پرونده خوب، کامل بودن اطلاعات پزشک در زمان ویزیت و کمک به پیگیری روند درمان است.

یک پرونده پزشکی کامل دارای چه مواردی است؟

  • نام، مشخصات فردی، آدرس و شماره تماس جهت برقراری ارتباط با بیمار
  • سابقه انواع بیماری‌ها در خانواده
  • گزارش آخرین آزمایشات صورت گرفته
  • گزارش تمامی تشخیصات و درمان‌های انجام شده بر روی بیمار اعم از درمان دارویی، سرپایی، جراحی و…
  • لیست داروهای در حال مصرف
  • لیست حساسیت‌های دارویی
  • آخرین عکس برداری‌های انجام شده
  • درمان‌های در حال انجام
  • و…

مشکلات ناشی از جمع آوری پرونده‌های کاغذی

با وجود اینکه اهمیت داشتن پرونده پزشکی کامل بیمار برای تمامی پزشکان امری بدیهی و اثبات شده است؛ اما به دلیل چالش‌ها و مشکلات فراوانی که این پرونده‌ها می‌توانند برای پزشک و پرسنل مطب ایجاد کنند، بسیاری از پزشکان از جمع آوری این مقدار از اطلاعات سر باز زده و به اطلاعات به دست آمده از خود بیمار بسنده می‌کنند. در این صورت ممکن است اطلاعات جمع آوری شده به دلیل نبود مدارک لازم قابل اتکا نبوده و پزشک مجبور باشد انجام تعدادی از آزمایش‌ها، عکس برداری‌ها و… را تکرار کند.

از جمله مشکلاتی که با زیاد شدن تعداد پرونده‌های کاغذی برای مطب رخ می‌دهد می‌توان به: اشغال فضای بسیار زیاد، وقت‌گیر بودن پیدا کردن پرونده یک بیمار، مشکلات و سختی بروزرسانی پرونده‌ها، امکان از بین رفتن و ناخوانا شدن مدارک موجود، گم شدن پرونده و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

حل مشکلات ناشی از در دسترس نبودن پرونده‌های پزشکی بیماران

راه حل ژنیک برای حل مشکلات پرونده پزشکی

 با توجه به اهمیت داشتن یک پرونده پزشکی کامل و سختی‌های ساخت، نگهداری، بروزرسانی و جستجوی آن، بهترین راه برای حل تمامی این مشکلات استفاده از پرونده‌هایی است که به صورت دیجیتال بوده و بدون اشغال فضای فیزیکی همیشه در دسترس پزشک و کادر مطب هستند.

سیستم مدیریت پرونده پیشرفته ژنیک، این امکان را به شما می‌دهد تا بدون اشغال فضای خاصی و تنها با استفاده از نرم‌افزار مدیریت مطب بر روی سیستم کامپیوتری مطب خود، پرونده‌های پزشکی تمام بیماران خود را به سادگی آپلود کرده و به دور از هرگونه خطر و آسیب احتمالی نگهداری کنید.

در این پرونده‌ها امکان ثبت تمامی مشخصات، داروهای مصرفی، سابقه درمان، آپلود و مشاهده تمامی عکس برداری‌های انجام شده، حتی مشاهده صورت حساب مالی و بسیاری موارد دیگر مربوط به بیمار وجود دارد. بنابراین تمامی اطلاعات بدون هیچگونه استثنایی قابل آپلود و مشاهده خواهند بود.

دیجیتالی بودن این پرونده‌ها، تمامی اطلاعات را از خطر مفقود شدن، آسیب و ناخوانا شدن اطلاعات محفوظ نگه می‌دارد. همچنین قابلیت پشتیبان گیری خودکار سیستم مدیریت پرونده ژنیک و آپلود تمامی اطلاعات در فضای ذخیره ساز ابری، امکان از دست دادن پرونده‌ها را تقریبا غیرممکن ساخته و از این طریق اطلاعات همیشه به دور از خطر و در بیشترین امنیت ممکن خواهند بود.

همچنین با استفاده از سیستم جست‌وجوی پیشرفته ژنیک، پزشک و منشی مطب می‌توانند با استفاده از پارامترهای مختلف مانند نام، شماره پرونده، شماره تلفن و… در سریع‌ترین زمان ممکن پرونده مورد نظر را پیدا کرده و از این طریق بیشترین صرفه جویی را در زمان داشته باشند.

گروه فناوری اطلاعات ژنیک همواره در تلاش برای راحت‌تر و حرفه‌ای‌تر شدن مدیریت یک مطب در کنار پزشکان محترم بوده و مفتخر است تا بتواند با در اختیار دادن امکانات خود و انجام آموزش‌های کامل، گامی در جهت بهبود کیفیت خدمات رسانی به بیماران و راحتی پزشکان محترم برداشته باشد.