ماژول های سخت افزاری
گروه فناوری اطلاعات ژنیک در نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک خود علاوه بر بخشهای نرم افزاری شامل مدیریت کامل پرونده، حسابداری، انبارداری، مدیریت عمومی پرسنل، تبلیغات و تحلیل اطلاعات، در جهت بهبود ارائه خدمات و رضایت بیماران در کنار افزایش کیفیت عملکرد پرسنل امکانات سخت افزاری را نیز فراهم آورده است. این امکانات شامل سامانه مدیریت تماس، سیستم اثر انگشت وسیستم اتاق انتظار ژنیک است که در ذیل به بررسی امکانات و کاربرد هر کدام خواهیم پرداخت.

سامانه مدیریت تماس
سیستم مدیریت تماس ژنیک از یک دستگاه Caller Id با قابلیت اتصال ۴ الی ۸ خط امکان نمایش مشخصات مخاطب نظیر نام و نامخانوادگی، وضعیت مالی و… قبل از پاسخ به تماس را داشته و کلیه مکالمات ورودی و خروجی را ضبط میکند. این سیستم آرشیو کل مکالمات انجام شده را ثبت کرده و به پزشک امکان بررسی تماسها را میدهد. این سیستم همچنین قابلیت شماره گیری از طریق خطوط تلفن با استفاده از کامپیوتر را فراهم میکند. بدیهی است چنین امکانی، کیفیت ارائه خدمات، برقراری حس دوستانه با بیماران و همچنین نظارت و بررسی کارکرد کارکنان را میسر میکند.
اتاق انتظار ژنیک
اتاق انتظار ژنیک مجموعهای از سختافزار و نرمافزار مربوطه به جهت مدیریت بهینه اینترنت و ارائه مجله الکترونیک مختص مجموعه با قابلیت هدایت مخاطبان به سایت، اینستاگرام و سایر فضاهای مجازی مجموعه است. امروزه ارائه اینترنت پر سرعت رایگان در مطبها امری لازم و جذاب به نظر میرسد. ارائه این امکان مسائلی همچون در بر داشتن مسئولیتهای حقوقی، هزینههای مالی و مدیریت بار شبکه را ایجاد مینماید. اتاق انتظار ژنیک طبق توضیحات فوق، دغدغههای مطرح شده را کاهش داده و مدیریت نموده و در میزان مصرف اینترنت، طبق نظر مدیریت مجموعه برای هر کاربر، به صورت هوشمند، محدودیتهای لازم را اعمال مینماید.
سیستم اثر انگشت
سیستم اثر انگشت ژنیک با هدف اصلی ثبت اثر انگشت بیماران ایجاد شده است و ضمن ثبت اثر انگشت بیمار و جستجوی بیمار با استفاده از اثر انگشت، قابلیت چاپ اثر انگشت بر روی پرونده بیمار و رضایت نامه را دارد. این سیستم همچنین میتواند اثر انگشت کارکنان مجموعه را ذخیره نموده و برای ورود به نرمافزار و ثبت حضور و غیاب کارکنان مورد استفاده قرار گیرد. به منظور تکمیل این سیستم یک سامانه محاسبه حقوق و دستمزد ساده نیز همراه نرمافزار ایجاد شده است.