امکان نسخه نویسی برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در نرم‌افزار ژنیک

به اطلاع تمامی پزشکان، دندانپزشکان و مخاطبان نرم‌افزار مدیریت مطب و کلینیک ژنیک می‌رساند، طبق بخشنامه شماره ۱۰۹۲۶/۹۹/۱۰۰۰ به تاریخ ۱۵/۱۱/۱۳۹۹ سازمان تامین اجتماعی، از اول اسفندماه سال ۱۳۹۹ چاپ دفترچه بیمه تامین اجتماعی متوقف شده و تمامی خدمات مورد نیاز به بیماران با ارائه کارت ملی صورت خواهد پذیرفت.

به موجب این بخشنامه، تمامی پزشکان موظف هستند با ثبت نام در سایت سازمان و دریافت نام کاربری و کلمه عبور، زین پس نسخه نویسی خود را به صورت الکترونیک و در سامانه سازمان تامین اجتماعی انجام دهند.

اتصال نرم‌افزار مدیریت مطب و کلینیک ژنیک به سامانه نسخه الکترونیک تامین اجتماعی

در راستای لزوم نسخه نویسی به صورت الکترونیک و به جهت ساده‌تر کردن مراحل این کار، گروه فناوری اطلاعات ژنیک توانسته نرم‌افزار مدیریت مطب و کلینیک خود را به سامانه تامین اجتماعی متصل کند. به این وسیله دیگر پزشک نیازی به ثبت اطلاعات بیمار و نسخه به صورت جداگانه در نرم‌افزار ژنیک و سامانه تامین اجتماعی نخواهد داشت. این اتصال علاوه بر صرفه جویی در وقت، مزایای بسیار زیاد دیگری نیز برای پزشکان محترم خواهد داشت که در  ادامه به تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

 

عدم نیاز به دسترسی به نرم‌افزار ژنیک و سامانه بیمه تامین اجتماعی به صورت هم‌زمان

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، نرم‌افزار مدیریت مطب و کلینیک ژنیک با اتصال به سامانه بیمه تامین اجتماعی، امکان ثبت نسخه‌های الکترونیکی را به صورت مستقیم برای پزشک فراهم کرده است. تمامی نسخ ثبت شده به وسیله پزشک علاوه بر نرم‌افزار، به صورت خودکار در سامانه تامین اجتماعی نیز بارگذاری خواهند شد. نرم‌افزار ژنیک قادر خواهد بود تا تمامی اطلاعات مانند نام و مقدار دارو را دریافت و به سامانه منتقل کند. به این صورت دیگر علاوه بر نرم‌افزار مدیریت مطب، نیازی به ورود جداگانه پزشک به سامانه و ثبت نسخ در آن وجود نخواهد داشت.

 

امکان علامت دار کردن داروهای پر مصرف

یکی از امکانات کاربردی  این بخش از نرم‌افزار برای پزشکان، نشانه دار کردن داروهای پر مصرف و انتقال آن‌ها به بالای لیست داروها است. به این وسیله پزشک می‌تواند بسیار سریع‌تر به موارد مورد نیاز و پرکاربرد خود دسترسی پیدا کرده و در مدت زمان بسیار کوتاه‌تری نسخه مورد نظر خود را ثبت کند. به راحتی می‌توان گفت که این قابلیت باعث می‌شود تا ثبت نسخه‌های الکترونیک در نرم‌افزار ژنیک بسیار ساده‌تر و در مدت زمان بسیار کوتاه‌تری نسبت به انجام این کار در سامانه بیمه تامین اجتماعی صورت پذیرد.

 

پوشش‌دهی تمام موارد بیمه‌ با استفاده از نرم‌افزار ژنیک

علاوه بر نسخه نویسی، در صورتی که بیمار نیاز به انجام خدمات و یا ارجاع به مرکز خاصی داشته باشد نیز پزشک می‌تواند همانند سامانه بیمه، تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را ثبت نماید. به طور خلاصه می‌توان گفت که تمامی موارد موجود در سامانه تامین اجتماعی تحت پوشش نرم‌افزار مدیریت مطب ژنیک نیز هستند.

 

امکان ارسال اطلاعات بیماران جهت دریافت هزینه از بیمه تامین اجتماعی

در صورتی که پزشکی طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی جهت دریافت هزینه بابت ویزیت و خدمات باشد، به محض پذیرش توسط منشی، استحقاق درمان بیمار با استفاده از کد ملی توسط نرم‎‌افزار استعلام خواهد شد. در صورت وجود استحقاق درمان، اطلاعات ویزیت و خدمت انجام شده بلافاصله به سازمان جهت پرداخت هزینه ارسال خواهد شد.

به کمک این قابلیت، دیگر نیازی به تکمیل فرم ماهانه و اعلام آن به سازمان تامین اجتماعی جهت دریافت هزینه‌ها نخواهد بود.

 

بایگانی نسخ ثبت شده توسط پزشک

لازم به ذکر است که تمامی اطلاعات نسخ ثبت شده در نرم‌افزار ژنیک ثبت و بایگانی خواهند شد. به این ترتیب در صورت نیاز به ارجاع، نسخه مورد نظر قابل مشاهده و ردیابی در نرم‌افزار مدیریت مطب و کلینیک ژنیک خواهد بود.

گروه فناوری اطلاعات ژنیک امیدوار است توانسته باشد با به روزرسانی مداوم نرم‌افزار و افزودن امکاناتی از این قبیل، بیش از پیش در خدمت تمامی پزشکان و دندانپزشکان محترم بوده و ایشان را در راستای خدمات رسانی بهتر و سریع‌تر به بیماران همیاری کند.